poniedziałek, 9 grudnia 2013

Andrzej Sołtysiński - zielarz naturoterapeuta

Andrzej Sołtysiński - polski zielarz, uzdrowiciel, naturoterapeuta. Tak o sobie pisze: "Urodziłem się w Bydgoszczy. Jako dziecko bardzo często jeździłem z rodzicami do dziadków w okolice Inowrocławia. Tam właśnie z zainteresowaniem przyglądałem się jak moja babcia zbiera zioła i parzy różne herbaty - nie tylko dla siebie. Pytań miałem dużo, ale odpowiedzi już nie pamiętam. Najczęściej zadawane pytanie przeze mnie – a do czego jest „to”? To moje „przyglądanie się” i ciągłe pytanie zadecydowało, że rodzice „przekonali mnie” do szkoły leśnej, a chciałem uczyć się w liceum plastycznym. „Siła argumentów” rodziny była jednak znacznie większa. I tak z wykształcenia zostałem leśnikiem – ukończyłem Technikum Leśne w Goraju. Właśnie tam nabyłem podstawową wiedzę o lesie, roślinach, ich budowie i wykorzystaniu w życiu codziennym - na pożytek swój i innych. 

Patrząc z perspektywy czasu, to było piękne doświadczenie w życiu, tylko moja praca końcowa tzw. „maturalna” w tej szkole była trochę dziwna - „Pozyskanie i wykorzystanie kory dębowej w przemyśle garbarskim” – chyba jedyna taka do tej pory. Nic wspólnego z zielarstwem, botaniką to nie miało, skór też nie garbuję, ale korę dębową jako składnik mieszanek ziołowych nadal wykorzystuję. No i „tak mi zostało”, zbieram zioła, parzę herbaty – nie tylko dla siebie, robię różne mieszanki ziołowe - nie tylko dla siebie, a żeby było weselej – zostałem pszczelarzem. O pszczołach i miodzie nie będę pisał, bo prawie wszyscy już wszystko na ten temat wiedzą. 

Oto parę receptur według przepisu Pana Andrzeja:

http://ajurweda.blogspot.com/2013/12/borowka-czernica-i-borowka-brusznica.html

Wiedzę o ziołach Andrzej Sołtysiński czerpał ze wspaniałej kaszubskiej tradycji. Jest znany z produkcji miodu, który hodowane przez niego pszczoły przygotowują ze wspaniałych, nieskażonych kaszubskich ziół, kwiatów i drzew. Polecamy zioła i miody Pana Andrzeja produkowane z nieskażonych ziół, drzew i kwiatów.

Pan Andrzej zajmuje się przygotowywaniem ziół, mieszanek ziołowych i miodów z własnej pasieki.



Kontakt: tel. 605 766 028 

Kontakt na facebooku:

3 komentarze:

  1. Andrzej robi wspaniałe mieszanki ziołowe. Korzystam z jego pomocy i zawsze dobrze czuję się gdy piję ziółka Andrzeja. Polecam ziółka na wszelkie dolegliwości, bo Andrzej zna się na rzeczy. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mądry człowiek ,dobrze korzysta z przyrody. Dla zdrowia warto spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy ktoś leczy u Pana Andrzeja rzs albo borelioze?

    OdpowiedzUsuń